Billenboetiek ter overname

In 2016 hebben wij, Anne en Hanna, de Billenboetiek opgericht. In de 8 jaar daarna hebben we tientallen miljoenen wegwerpluiers voorkomen met de verkoop van wasbare luiers. We zijn hier ontzettend trots op, en dankbaar voor het leuke en positieve contact met onze vele klanten.

Onze eigen kinderen zijn inmiddels 8 en 9 en we merken aan onszelf dat we de luiers langzaamaan zijn ontgroeid. Hoewel we nog steeds heel gelukkig zijn met het bedrijf, en helemaal achter het product staan, denken we dat het goed is voor het bedrijf en voor ons, om het stokje over te dragen aan iemand die er met frisse energie en een frisse blik mee verder kan. We hebben dus besloten de Billenboetiek ter overname aan te bieden.

Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is dat onze opvolger ervaring heeft met wasbare luiers. Een wezenlijk deel van het werk is het voorlichten en overtuigen van nieuwe klanten, en dat kan ons inziens niet goed zonder eigen ervaring.

Werkzaamheden

Naast het geven van informatie bestaan de werkzaamheden onder meer uit het verwerken van bestellingen via de webshop, het behandelen van vragen, bijhouden van de website en de voorraad, administratie, productontwikkeling, en inzet voor de normalisering en verspreiding van wasbare luiers. Je kan natuurlijk volledig zelf bepalen hoe je dit allemaal in vult, we kunnen wel uitgebreid overdragen hoe wij het doen, en indien gewenst ook voor bepaalde of onbepaalde tijd een adviserende rol vervullen. We dragen graag al onze kennis over, en behoeden je graag voor valkuilen waar wij inmiddels weer uit zijn gekropen.

Wasbare luiers zijn nog steeds een niet heel bekend product, we hebben het in de afgelopen 8 jaar wel een stukje meer main stream gemaakt, en daar is nog steeds veel werk in te verzetten, maar dus ook winst in te behalen.

We zijn mede oprichters van de Branchevereniging voor Wasbare Luiers, daar is veel werk in gaan zitten, maar inmiddels loopt het en begint het zijn vruchten af te werpen. Steeds meer gemeenten weten de BVWL te vinden om wasbare luiers bij de inwoners te promoten. Onze verwachting is dat dat de komende jaren een belangrijke rol zal spelen in het behalen van de afvaldoelstellingen van gemeenten, en dus wasbare luiers ook weer meer op de kaart zal zetten.

Wat we bieden:

Een mooi bedrijf, wat hier en daar nog wat gestroomlijnd kan worden, met uitstekende vindbaarheid op Google, en heel veel lovende reviews. Indien je op dezelfde locatie wil blijven een volledig ingericht pand, instapklaar om heel veel luiers te verkopen.

Het is goed om je te realiseren…

…dat het een volwaardige baan betreft, en niet iets wat je er in je eentje even naast doet. Een webshop is meer werk dan veel mensen denken. Maar het is ook fijn en belonend werk. Het runnen van een bedrijf als dit vraagt inzet en toewijding, maar geeft ook een zekere flexibiliteit.

De Billenboetiek heeft momenteel twee part time medewerkers, die veel ervaring en enthousiasme met zich mee brengen. Zij willen dat heel graag blijven doen, en wij willen dat ook heel graag voor hen mogelijk maken. In totaal zijn we dus met z’n vieren, en dat is in de praktijk een goede grootte.

De Billenboetiek heeft een heel persoonlijke uitstraling naar klanten en daar zijn we trots op, maar het is al lang niet meer het bedrijfje dat we op zolder begonnen. We hebben een serieuze grote voorraad, en veel geïnvesteerd om te komen waar we nu staan. Dat houdt ook in dat een overname serieuze financiering vereist. We staan open voor verschillende vormen van overname en overdracht.

Wij hebben het samenwerken als stel heel fijn ervaren, en zouden dat ook aanraden voor onze opvolger(s). Maar dat is natuurlijk geen vereiste.

Ben je geïnteresseerd?

Dan gaan we graag met je in gesprek over de mogelijkheden.
Stuur een e-mail naar anne@billenboetiek.nl met een korte introductie over jezelf en je motivatie.